Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Metaversul nu vine, este deja aici. Și de aceea ne uităm la impactul asupra confidențialității noastre și la modul în care descentralizarea ar putea ajuta.

Spre deosebire de unii dintre colegii mei din spațiul tehnologic, nu văd Metaverse ca pe o lume virtuală în care lucrăm, socializăm și cumpărăm. Mai degrabă, îl văd ca un moment în timp, atins în 2020 și în acest an din cauza pandemiei globale, când lumea digitală a devenit la fel de importantă ca și lumea fizică. Este o schimbare de la ideea că realitatea fizică este superioară și preferată realității digitale.

Munca s-a transformat pentru mulți într-o serie de întâlniri Zoom, oamenii cumpără imobile virtuale, iar copiii petrec timp cu prietenii lor în Fortnite și Roblox. Rebranding-ul Facebook sub numele de Meta semnalează că lucrurile nu mai pot fi cum erau până acum, deoarece o masă critică de oameni și-a dat seama de beneficiile operațiunii într-o realitate digitală.

Și odată cu această prăbușire a realităților vine conștientizarea că frânturile de intimitate de care ne-am bucurat ar putea fi în curând transformate într-un coșmar distopic în care putem fi interziși în mod arbitrar din mediile virtuale în care trăim, lucrăm și ne jucăm.

Pe măsură ce resursele digitale devin din ce în ce mai importante pentru noi, ele sunt legate între ele mai strâns. Deși nu am ajuns încă într-un punct în care totul este integrat într-un singur cont, putem vedea încotro se îndreaptă lucrurile pe baza a ceea ce s-a întâmplat deja – în special când vine vorba de utilizarea conturilor Facebook și Google ca o poartă către multe platforme diferite.

Multe dintre îngrijorările de confidențialitate digitală de astăzi – cum ar fi furtul de identitate, informațiile personale sustrase și reclamele direcționate – pot fi urmărite până la descoperirea care a făcut ca Facebook să devină un succes, care a oferit oamenilor suficiente stimulente pentru a se înregistra cu numele lor reale.

Înainte de Facebook, majoritatea oamenilor foloseau pseudonime online și nu erau confortabili să împărtășească atât de multe informații personale în mod deschis. Erau anonimi, acţionând pe forumuri separate. Întrucât Facebook are nume reale de oameni, conectează servicii de plată, inclusiv Apple Pay și Google Pay, împreună cu profilurile de cumpărare Amazon, dintr-o dată majoritatea utilizatorilor de internet au o ”persoană online” care interacționează în domeniul digital. Există deja implicații semnificative privind confidențialitatea prin conectarea tuturor acestor servicii, lăsând datele oamenilor vulnerabile la hack-uri sau abuzuri.

Sursa: Cointelegraph.com

Adaugă Comentariu